سفارش تبلیغ
صبا ویژن

































دانلود و نقد کتاب

خاموشى دریا

نوشته : ورکور
منبع : شرق


ورکور _ خاموشى دریا (????)
سکوت دریا اثر فرکورس (????- ????) اولین کتابى بود که در شمارگان دویست و پنجاه نسخه در انتشارات زیرزمینى مینویى چاپ شد. این موسسه مهم ترین سازمان انتشاراتى نیروى مقاومت بود که در سال ???? توسط ورکور و پیر د لسکور تاسیس شد. ژان فرکورس که در حقیقت ژان برولر نام داشت، اسم این انتشارات را در حالى انتخاب کرد که زندگى اش در خطر بود. البته حالا طبیعى است که فکر کنیم، کتاب خاموشى دریا بیش از ارزش ادبى، معنایى تاریخى و احساساتى دارد، ولى اشتباه مى کنیم، نباید همین طورى یک فکر بکنیم!

ادامه مطلب...

نوشته شده در پنج شنبه 88/11/22ساعت 6:56 عصر توسط سارا نظر تو چیه؟ ( ) |

سلام بر غم

نوشته : فرانسواز ساگان
منبع : شرق



فرانسواز ساگان _ سلام بر غم
سلام بر غم، اولین رمان فرانسواز ساگان است. ولى قبل از هر چیز یکى از معجزات نادر قرن گذشته است. در سال ???? در کارژاک در دپارتمان لوت، دختر هجده ساله نازپرورده اى قلم به دست مى گیرد و در دفترچه اى مى نویسد: «تردید دارم، نام زیبا و جدى این احساس غریب را که درد لطیفش مرا آزار مى دهد، به آن بدهم: غم.
نوشته شده در پنج شنبه 88/11/22ساعت 6:54 عصر توسط سارا نظر تو چیه؟ ( ) |

کوه جادو

نوشته : توماس مان
منبع : شرق


توماس مان _ کوه جادو (????)
من هنوز شماره ?? نیستم، بلکه توماس مان آلمانى (????- ????) نویسنده مرگ در ونیز است که خوانندگان ما کوه جادوى او را (که البته بسیار مفصل تر است) ترجیح داده اند. شاید چون این کتاب در سال ???? یعنى پنج سال پس از انتشار، جایزه ادبى نوبل را براى نویسنده خود به ارمغان آورد.
نوشته شده در پنج شنبه 88/11/22ساعت 6:24 عصر توسط سارا نظر تو چیه؟ ( ) |

عاشق لیدى چترلى

نوشته : دى. اچ. لارنس
منبع : شرق


توجه،حالا ماجرا کمى پیچیده مى شود.نباید دیوید هربرت لارنس،ملقب به «دى.اچ»(????-????) را با تى.اى.لورنس،مشهور به لورنس عربستان
(????-????) اشتباه گرفت ک"ه در همان زمان زندگى مى کرد، اما در مکان ?? لیست منتخب ما قرار ندارد. زیرا او لیدى چترلى را ننوشته است.

ادامه مطلب...

نوشته شده در پنج شنبه 88/11/22ساعت 6:22 عصر توسط سارا نظر تو چیه؟ ( ) |

برباد رفته

نوشته : مارگارت میچل
منبع : شرق

لطفاً از من دلگیر نشوید، اما وقتى فکر مى کنم که در این لیست ?? کتاب برتر قرن، آدمى مثل ژرار دو ویلیه وجود ندارد، بسیار ناامید مى شوم! وقتى بیشتر ناامید مى شوم که مارگارت میچل (????-????) با رمان بربادرفته مکان ?? را به خود اختصاص مى دهد، زیرا شش هزار نفر هیات ژورى ما یک فیلم قدیمى با شرکت کلارک گیبل را دیده اند!

ادامه مطلب...

نوشته شده در پنج شنبه 88/11/22ساعت 6:21 عصر توسط سارا نظر تو چیه؟ ( ) |

<   <<   11   12   13   14   15   >>   >

Design By : Pichak