سفارش تبلیغ
صبا ویژن

































دانلود و نقد کتاب

دانشمندان سوئیسی دریافتند که هورمون اکسیتوسین که با عنوان هورمون عشق نیز شناخته می شود به انسان کمک می کند که بر ترس خود غلبه کنند.

 

چرا بعضی از افراد در مقابل یک موقعیت ترسناک بی حرکت باقی می مانند و در عوض برخی دیگر شجاعت یک شیر را از خود نشان می دهند؟

 

نتایج تحقیقات گروهی از دانشمندان دانشگاه لوزان نشان می دهد که علت این مسئله سطح ترشح هورمون اکسیتوسین است.

 

این هورمون که در زنان و در لحظه زایمان به بالاترین سطح ترشح خود می رسد به تازه مادران کمک می کند که بتوانند در مقابل درد زایمان مقاومت کنند و پس از آن به فرزند خود عشق بورزند و در مقابل خطرات از کودک خود محافظت کنند.

 

این هورمون که در هیپوفیز ترشح می شود و به طور کلی در توسعه رفتارهای اجتماعی، واکنشهای بین فردی و در کنترل اضطراب نقش کلیدی ایفا می کند با عنوان هورمون عشق نیز شناخته می شود.

 

این دانشمندان با مطالعه بر روی هسته مرکزی بادامه مغز موشها تاثیرات اکسیتوسین را در کنترل ترس بررسی کردند.

 

در حقیقت، نورونهایی که از هسته مرکزی بادامه به طرف هیپوتالاموس و هسته های ساقه مغز می روند پاسخهای مختلف در برابر ترس را تعیین می کنند.

 

این محققان مشاهده کردند که گروههای ویژه ای از نورونها در بادامه مغز واکنشهای مختلف موش را در برابر یک تحریک ترس آور کنترل می کنند و برای مثال موجب می شوند که ضربان قلب حیوان تند شود و یا از ترس بی حرکت بماند.

 

زمانی که سطح ترشح اکسیتوسین در این منطقه مغزی افزایش می یافت از واکنشهای فلجی و بی حرکتی کاسته می شد اما تاثیری بر روی ضربان قلب نداشت.

 

این محققان در این خصوص توضیح دادند: "با تزریق اکسیتوسین، موش کمتر دچار بی حرکتی ناشی از ترس شد. اما زمانی که ما واکنشهای فیزیولوژیکی این حیوان را بررسی کردیم دیدیم که ضربان قلب آن همچنان به تندی می زد که این علامت کلاسیک ترس است."

 

این کشف می تواند به درک بهتر آنچه که در انسان در مواجهه با یک موقعیت ترسناک رخ می دهد کمک کند.

 

برای مثال، در موقعیت پرش با طناب، فرد می تواند از فکر پریدن از ارتفاع دچار ترس شود، ضربان قلب وی افزایش یابد، عرق کند و سایر واکنشهای فیزیکی ناشی از ترس را نشان دهد، اما زمانی که پرش را انجام می دهد در حالی که همچنان همان واکنشهای فیزیولوژیکی را دارد اما توانسته است بر بی حرکت ماندن ناشی از ترس غلبه کند. این قدرت ریسک کردن و روبرو شدن با ترس در اثر افزایش ترشح هورمون عشق است.

 

براساس گزارش ساینس، واکنشهای متفاوت افراد در برابر ترس به سطح گیرنده های اکسیتوسین بستگی دارد. به طوریکه هرچه این گیرنده ها فعالتر باشند افراد شجاعتر می شوند.

 

نتایج این تحقیقات می تواند در سطح بالینی در درمان اختلالات اضطراب، حملات وحشتزدگی و ناهنجاریهای پسا- آسیبی کاربرد داشته باشد.


نوشته شده در دوشنبه 90/4/20ساعت 9:14 عصر توسط سارا نظر تو چیه؟ ( ) |

گزارش سازمان بهداشت جهانی نشان می دهد که استفاده از هندزفری بی سیم - بلوتوث - آسیب ناشی از تشعشعات مضر موبایل را تا 800 برابر کاهش می دهد و این در حالی است که طبق آخرین آمارها تنها 4 درصد مشترکان ایرانی از هندزفری و هدست استفاده می کنند.

 

نرخ استفاده از هندزفری و هدست بلوتوث در دنیا حدود 15 درصد برآورد شده و پیش بینی ها نشان می دهد که استفاده از هدست بلوتوث از سال 2009 تا 2014 در جهان به دو برابر افزایش یابد.

 

در این میان اگرچه ایران بزرگترین بازار هدست های پشت گوشی در خاورمیانه به شمار می رود اما نرخ استفاده این فناوری در ایران کمتر از 4 درصد است.

 

مدیرعامل شرکت نامداران ارتباطات همراه با استناد به گزارش جدید سازمان بهداشت جهانی(WHO)  گفت: استفاده از هندزفری بی سیم (بلوتوث) می تواند آسیب ناشی از تشعشعات مضر تلفن همراه را تا 800 برابر کاهش دهد.

 

پدرام الیکایی با اشاره به گزارش آژانس تحقیقات در مورد امراض سرطانی (IARC) - زیرمجموعه سازمان بهداشت جهانی- که در ماه ژوئن 2011 منتشر شده است افزود: خطر ابتلا به نوع بدخیم سرطان مغز در مصرف کنندگان موبایل بیشتر است و تشعشعات تلفن همراه بالقوه سرطان زا هستند.

 

نماینده انحصاری جبرا در ایران با بیان اینکه آنچه بیشتر مردم نمی دانند آن است که راه حلهای عملی برای کاهش میزان آسیب رسانی این تشعشعات وجود دارد اضافه کرد: استفاده از هندزفری بلوتوث گوشی تلفن همراه به طور قطع یکی از این راه حلها خواهد بود.

 

وی گفت: با استفاده از هندزفری بلوتوث قدرت تشعشعات مضر هنگام مکالمه با تلفن همراه از حداکثر 2 وات به حداکثر 0025/0 وات (800 برابرکمتر) کاهش می یابد.

 

الیکائی از مصرف کنندگان هندزفری بی سیم (بلوتوث) خواست که از استفاده از هندزفری های بی نام و نشان، گمنام و یا کپی نام های تجاری معروف جدا خودداری کنند و گفت: این دستگاهها به دلیل فقدان استانداردهای لازم، صدمات جبران ناپذیری به سیستم شنوایی کاربر وارد می کند.

 

وی بهترین راه برای تشخیص این مسئله را توجه به گارانتی نمایندگی رسمی عنوان کرد که بصورت برچسب بر روی هر دستگاه قابل مشاهده است. همچنین باید دقت شود که هولوگرام به تنهایی نشان گارانتی یا اصل بودن کالا نیست.

 

به گزارش مهر، نتایج یک نظرسنجی انجام شده با حمایت شرکت جبرا، رهبر جهانی هندزفری نشان می دهد که با وجود خطرات بالقوه مردم اهمیت چندانی به وجود این تشعشعات در گوشی موبایل خود نمی دهند.

 

25 درصد افراد شرکت کننده در این نظرسنجی هیچ اهمیتی به وجود تشعشعات در زندگی روزمره نمی دهند و 61 درصد نیز اهمیت کمی به این مسئله می دهند

 

. البته پس از اینکه به این افراد گفته شد از نظر علمی ثابت شده استفاده از هندزفری عملا باعث کاهش چشمگیر اثرات زیان آور تشعشعات تلفن همراه به مغز می شود 53 درصد شرکت کنندگان اذعان داشتند که به زودی از یک هندزفری استفاده خواهند کرد.

 

در این باره معاون ارشد بخش موبایل شرکت جبرا نیز گفته است که مردم به خوبی از اثرات مضر تشعشعات ناشی از موبایل آگاهی دارند ولی نه به اندازه ای که مانع استفاده آنها از این دستگاه شود.

 

وی معتقد است که مردم از اینکه استفاده از هندزفری بی سیم (بلوتوث) باعث کاهش تشعشعات می شود بی اطلاع هستند و به همین دلیل جبرا محصولات متنوعی را به عنوان راهکاری برای مصرف کنندگانی که به این مسئله اهمیت می دهند تولید کرده و از این طریق در پی کاهش اثرات زیانبار تشعشعات منفی ساطع شده از گوشی های موبایل است.


نوشته شده در دوشنبه 90/4/20ساعت 9:12 عصر توسط سارا نظر تو چیه؟ ( ) |

برخلاف جنبش اخیری که به منظور معرفی موبایل به عنوان یکی از عوامل سرطانزا آغاز شده است، شواهدی که دانشمندان به تازگی به دست آورده اند فاصله میان کاربرد تلفن همراه و ایجاد تومورهای مغزی را بیشتر کرده است.

 

بازبینی گسترده ای که توسط گروهی از محققان بریتانیایی، آمریکایی و سوئدی بر روی نتایج مطالعات پیشین انجام گرفته نشان می دهد هیچ نشانه قانع کننده ای از ارتباط میان ابتلا به سرطان و استفاده از تلفن همراه وجود ندارد.

 

همچنین مشخص شده است موبایلها از مکانیزم بیولوژیکی لازم برای ابتلای افراد به تومورهای مغزی ناشی از قرار گرفتن در معرض سیگنالهای رادیویی موبایل برخوردار نیستند. به گفته محققان با وجود اینکه از قطعیت شواهد به دست آمده اطمینان حاصل نشده است، اکثریت این شواهد علیه فرضیه تاثیر موبایل بر ابتلا به سرطان مغز هستند.

 

نتایج این بازبینی درست دو ماه پس از انتشار گزارش آژانس بین المللی تحقیقات سرطان سازمان بهداشت جهانی که در آن موبایل یکی از عوامل احتمالی ابتلای انسان به سرطان معرفی شده، منتشر شده است.

 

"آنتونی سوردلو" از موسسه مطالعات سرطان بریتانیا که هدایت این مطالعه جدید را به عهده داشته معتقد است این دو رویکرد با یکدیگرمتناقض نیستند و هدف آژانس بین المللی سرطان قرار دادن موبایل در دسته خطرهای از پیش تعریف شده بوده است.

 

به گفته وی مطالعه جدید به منظور اعلام دیدگاه دانشمندان درباره ارتباط میان این دو پدیده بوده و مطالعه WHO به منظور دسته بندی خطر استفاده از موبایل بر اساس سیستم از پیش تنظیم شده این سازمان بوده است. از دیگر مواردی که آژانس بین المللی سرطان به عنوان عوامل سرطان زا اعلام کرده می توان به سرب، ترشی سبزیجات و قهوه اشاره کرد.

 

استفاده از تلفنهای همراه از اوایل دهه 1980 افزایش قابل توجهی داشته است تا جایی که امروزه تعدا موبایلهای در حال استفاده جهان به پنج میلیارد رسیده است اما جنجالها درباره ارتباط احتمالی این ابزارهای ارتباطی با نوعی خاص از تومور مغزی هرگز فروکش نکرده است.

 

بزرگترین مطالعه ای که تا کنون درباره این موضوع و ارتباط این دو پدیده در جهان انجام گرفته مطالعه ای است که بر روی 13 هزار داوطلب و طی دوره ای 10 ساله انجام گرفته و نتایج آن سال گذشته منتشر شده است.

 

سوردلو به همراه گروهی بین المللی از دانشمندان نتایج این تحقیق را با دقتی بالا بازخوانی و تجزیه و تحلیل کردند اما دریافتند پاسخ واضحی به سوال اصلی مطالعه درباره تاثیر موبایل بر ابتلا به سرطان ارائه نشده و چندین خطای روش شناختی نیز در این تحقیق وجود دارد.

 

دیگر مطالعاتی که در چندین کشور مختلف انجام گرفته نیز هیچ نشانی از افزایش ابتلا به تومورهای مغزی طی بیست سالی که از عرضه موبایل در بازارهای جهانی و 10 سالی که از افزایش استفاده جهانی از این ابزار می گذرد؛ نیافته است. به گفته محققان اثبات عدم وجود ارتباط پدیده ها با یکدیگر همواره دشوارتر از یافتن ارتباط موجود میان پدیده ها است.

 

سوردلو ریاست کمیته دائمی اپیدمیولوژی "کمیسیون بین المللی محافظت در برابر تابشهای غیر یونیزه" را به عهده دارد. این کمیسیون نهادی بین المللی و مورد تایید سازمان بهداشت جهانی است که دستورالعملهایی را برای محدود سازی قرار گرفتن در معرض تابشهای غیر یونیزه ارائه می کند.

 

بر اساس گزارش رویترز، از آنجایی که کاربرد موبایلها روز به روز افزایش پیدا کرده و در همه جوانب زندگی روزمره، از اینترنت گردی گرفته تا برقرار ارتباط، کاربرد موثری دارند، متخصصان صنعتی می گویند به نظر نمی آید که تهدیدهای این ابزار برای سلامتی انسان بتواند افراد را از استفاده از آن بازدارد.


نوشته شده در چهارشنبه 90/4/15ساعت 6:56 عصر توسط سارا نظر تو چیه؟ ( ) |

پزشکان می‌گویند امکان درمان نابینایی با تزریق یک آمپول وجود دارد.

 

با این شیوه درمانی که هزینه آن 2000 پوند انگلیس تخمین زده می‌شود می‌توان از نابینایی جلوگیری کرد و همچنین امکان معالجه نابینایی و بازگرداندن کارآیی چشم وجود خواهد داشت.

 

به گزارش روزنامه دیلی اکسپرس، در این روش از یک ایمپلنت استروئیدی استفاده می‌شود که یک داروی ضد التهابی را در نزدیکی شبکه چشم آزاد می‌کند و این دارو برای جلوگیری از نابینایی ناگهانی که ناشی از مسدود شدن عروق سیاهرگی در پشت چشم است، مورد استفاده قرار می‌گیرد اما کارشناسان معتقدند که از این دارو می‌توان برای معالجه بسیاری دیگر از موارد نابینایی که دلایل دیگری مثل دیابت و ا فزایش سن دارند، استفاده کرد.

 

دکتر شافق رحمان، متخصص بیمارستان چشم «یورک شایر» در «برادفورد» دراین‌ باره خاطرنشان کرد: این روش بسیار جالب توجه است و برای طیف وسیعی از مشکلات چشمی کاربرد خواهد داشت.


نوشته شده در جمعه 90/2/2ساعت 2:53 عصر توسط سارا نظر تو چیه؟ ( ) |

ابتکار جدید فوجیتسو

 

 


نوشته شده در جمعه 90/1/26ساعت 9:12 عصر توسط سارا نظر تو چیه؟ ( ) |

   1   2   3   4   5   >>   >

Design By : Pichak