سفارش تبلیغ
صبا ویژن

































دانلود و نقد کتاب

بهنیا معتقد است که بعضی افراد به دنبال یک استرس شدید دچار انواع آلرژی می‌شوند به طوری که این افراد باید سعی کنند تا حد امکان از عوامل عصبی و استرس زا دوری کنند.

 

آلرژی، واکنش افراطی سیستم ایمنی بدن نسبت به عوامل مختلف است. کسانی که دچار حساسیت هستند، دارای سیستم ایمنی فوق هوشیار هستند که نسبت به مواد ظاهرا بی آزار موجود در محل زندگیشان، واکنشی بیش از حد معمول نشان می‌دهند.

با توجه به شروع فصل بهار و آغاز گرده افشانی گیاهان و همچنین خوردن برخی خوراکی ها مثل شکلات و آجیل در ایام عید که بیشتر ممکن است کودکان در خوردن آن ها افراط کنند، میزان بروز آلرژی هم در افراد حساس بسیار شایع می شود که تقریباً از هر 10 نفر، 2 نفر به نوعی از آن مبتلا هستند.

دکتر فریدون بهنیا، متخصص پوست و مو و زیبایی در این باره به خبرنگار سرویس دانش و فناوری برنا می گوید: آلرژی گونه های مختلفی دارد و هر فردی می تواند به یک چیز آلرژی داشته باشد. آلرژی‌های غذایی دسته مهمی از اینگونه عوارض و اختلالات را شامل می‌شوند که نباید نادیده گرفته شوند. آلرژی و عدم تحمل نسبت به یک ماده غذایی  2 عارضه متفاوت از هم هستند. گاهی به دنبال استفاده نکردن طولانی از یک ماده غذایی مانند شیر، دستگاه گوارش فرد قادر به تحمل آن ماده غذایی نیست و یا آنزیم لازم برای هضم آن ماده را از دست می‌دهد که این عارضه با راهکارهای لازم بهبود می‌یابد.

بهنیا ادامه می دهد: علت بروز آلرژی در انسان هنوز به طور صد در صد مشخص نشده است، اما در مطالعات متعدد نشان داده شده است که بعضی افراد به دنبال یک استرس شدید دچار انواع آلرژی می‌شوند به طوری که این افراد باید سعی کنند تا حد امکان از عوامل عصبی و استرس زا دوری کنند.

وی می افزاید: برای درمان عدم تحمل دستگاه گوارش نسبت به یک ماده غذایی در ابتدا باید آن ماده غذایی را به مقدار بسیار کم وارد برنامه غذایی کرد و به تدریج بر مقدار آن افزود. چنانچه بدن نسبت به آن ماده تحمل نداشته باشد این عدم تحمل به تدریج برطرف می‌شود.

این متخصص پوست و مو و زیبایی می گوید: در صورتی که مواد غذایی آلرژی زا در بدن ایجاد واکنش هایی از جمله بروز خارش و کهیر کند برای درمان آن ابتدا باید همه آن مواد را از برنامه غذایی حذف و با تجویز داروهای ضد خارش و ضد حساسیت علائم بیمار را کم کنیم. برای تشخیص دقیق نوع ماده غذایی آلرژی زا، هریک از اجزای آن ماده غذایی را به تنهایی به ترکیبات غذایی اضافه و واکنش بدن نسبت به آن را مشاهده کنید. در نهایت آن موادی را که نسبت به آن ها آلرژی دارید از برنامه غذایی حذف کنید.

وجود آلرژی به یک ماده غذایی خاص همیشگی و ماندگار نیست و ممکن است یک ماه تا چند سال طول بکشد ولی در هر صورت بعد از مدتی برطرف می‌شود. بروز آلرژی در کودکان با خطرات زیادی می‌تواند همراه باشد و والدین باید توجه داشته باشند که در صورت بروز هر گونه آلرژی در کودکان باید به پزشک متخصص مراجعه کنند.


نوشته شده در یکشنبه 89/12/29ساعت 12:43 عصر توسط سارا نظر تو چیه؟ ( ) |


Design By : Pichak