سفارش تبلیغ
صبا ویژن

































دانلود و نقد کتاب

«رگ سرخی به تن بوم» یک دختر خودسر

نویسنده در رمان رمان «رگ سرخی بر تن بوم» به موضوع تقابل میان دو نسل سنتی و جدید در خانواده‌های ایرانی می‌پردازد.
«رگ سرخی بر تن بوم» رمانی 312 صفحه‌ای است که به گفته ملیحه صباغیان، نویسنده آن در آن روایتی از باورهای نسل گذشته در برابر دغدغه‌های نسل جدید به چالش کشیده شده است. خودسری‌های دختری از یک خانواده اصیل ایرانی باعث به هم خوردن روال زندگی‌اش می‌شود. او چندی تلاش بسیار می‌کند تا تغییری در روند زندگی‌اش حاصل شود. پس از این اتفاقات مسیر جدیدی پیش روی او قرار می‌گیرد و ساختار تازه‌ای زندگی او را احاطه می‌کند که موجب می‌شود حوادث جدیدی برایش رخ ‌دهد.
در بخشی از این کتاب که از سوی انتشارات ققنوس منتشر شده است، می خوانیم: «از روزی که دوباره شروع به کار کرده بودم، بهترین اوقاتم در محیط کار می‌گذشت با آن که تمام روز، کار بود و کار، آن‌قدر که گاهی، حال و نای حرف زدن برایم نمی‌ماند، راضی بودم. احساس زنده بودن می‌کردم. احساس مفید بودن بجز آن در خلوت اتاقم، خودِ خودم می‌شدم؛ همانی که بودم. نه تظاهر می‌کردم، نه صورت دلواپس مامان مدام جلوی چشمم رژه می‌رفت، نه جواب سؤال‌های تکراری پدر را می‌دادم و نه برای خوشایند نغمه به لودگی و مسخره‌بازی‌هایش می‌خندیدم».
«از من گذشته آقای مهندس» (مجموعه داستان، نشر ‌ققنوس) و «پروانه‌های بیرنگ» (مجموعه داستان، نشر پونه) از دیگر آثار داستانی ملیحه صباغیان هستند. «رویای ناتمام» نام رمان دیگری از این نویسنده است که سال 83 از سوی انتشارات عطایی روانه بازار کتاب شد.


نوشته شده در یکشنبه 89/11/17ساعت 3:25 عصر توسط سارا نظر تو چیه؟ ( ) |


Design By : Pichak