سفارش تبلیغ
صبا ویژن

































دانلود و نقد کتاب

 


ورژن جدید چوپان دروغگو و ریزعلی فداکار

با هدف نشان دادن سیر تحول محتوای کتاب درسی و در دسترس بودن، کتب درسی مقاطع تحصیلی مختلف از سال 1360 به بعد در آرشیو «الکترونیکی» کتابخانه و مرکز اسناد سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی قابل رویت است.
به گزارش خبرآنلاین، دکتر اکرم عینی، رئیس کتابخانه و مرکز اسناد سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی وزارت آموزش و پرورش، با تأکید بر این که در حال حاضر یکهزار و 682 عنوان کتاب درسی در نرم‌افزار کتابخانه قابل دسترسی علاقمندان این حوزه است، گفت: برخی از کتاب‌هایی که از تأسیس دارالفنون تاکنون در نظام رسمی آموزش و پرورش کشور تدوین شده، در آرشیو مذکور موجود است.
دکتر عینی با اشاره به این که این آرشیو یکی از منابع اطلاعاتی معتبر درخصوص کتاب‌های درسی سال‌های گذشته برای بهره‌برداری پژوهشگران و مؤلفان محسوب می‌شود، اظهار داشت: دفتر چاپ و توزیع کتاب‌های درسی، از هر کتابی که منتشر می‌شود، نسخه‌ای را در اختیار کتابخانه و مرکز اسناد سازمان قرار می‌دهد تا در آرشیو نگهداری شود.
وی هدف از راه‌اندازی این آرشیو را که در سال 1386 راه‌اندازی شد، نشان دادن سیر تحول محتوای کتاب درسی و در دسترس بودن کتاب‌ها برای عموم پژوهشگران و مخاطبان آرشیو و همچنین حفاظت از نسخه‌های فیزیکی مجموعه حاضر دانست.
شایان ذکر است به منظور دسترسی آسان مراجعان به کتاب‌های درسی مقاطع تحصیلی مختلف از سال 1360 به بعد، آرشیو الکترونیکی این کتاب‌ها در نرم‌افزار کتابخانه فعال شده است

نوشته شده در چهارشنبه 89/3/5ساعت 9:53 عصر توسط سارا نظر تو چیه؟ ( ) |


Design By : Pichak